Skip to content

Kennisbank

Je auto tunen op een testbank of toch op de weg middels een straatlog??

Vaak denken mensen dat een auto tunen op de testbank de enige manier is om een auto goed te tunen. Maar, op de testbank probeer je de weg na te bootsen, terwijl op de weg alle omstandigheden realistisch zijn.

Wij hebben een 4×4 testbank wat voor een voorwiel of achterwiel aangedreven auto een behoorlijke belasting is voor de motor en aandrijflijn. Zie het als volgas in zijn 4de versnelling, bergje op met een caravan erachter 😎.

Wat het allerbelangrijkste is is het maken van een datalog. De log geeft inzicht wat er gebeurt met bijvoorbeeld je inlaat, uitlaattemperatuur, of boost targets gehaald worden, brandstofdruk stabiel blijft, misfires, engine knock, gasklephuissluiting aanwezig zijn. Wat je dus doet is het verifiëren of de aangepaste mapping klopt (correcte flat torque tune) en/of er hardware aandachtspunten zijn. Denk bijvoorbeeld aan verouderde bougies of een boost lek.

Deze datlog is het meest realistisch wanneer alle omstandigheden kloppen. Dus op de weg.

Wil je weten hoeveel pk en nm koppel er behaald is dan zal je dit op de testbank moeten doen. Wat wij nog interessanter vinden zijn sprinttijden. Dus 0-100 km/u en 100-200km/u. Dat zegt iets of je auto snel is in plaats van hoge nummers (pk & koppel) op een testbank 🚀.

Ontdek de mogelijkheden

Vind hiernaast eenvoudig uw auto!
Meer weten?
Vraag direct meer informatie aan!

035 – 52 53 406

We zijn Gesloten

Vanaf 20 augustus kunt u bij ons weer het formulier gebruiken om een offerte bij ons op te vragen.

Uiteraard kunt u ons vanaf dinsdag 20 augustus ook weer telefonisch bereiken.

Email wordt niet beantwoord.
Wil je ons een mail sturen neem dan contact op vanaf 20 augustus!  

Neem gerust een kijkje in onze kennisbank.
Hier staan antwoorden/uitleg over veel gestelde vragen.

Wij wensen iedereen een fijne zomervakantie!

Groeten Team Tuningservice