– Ketting, is deze inmiddels vervangen of nog origineel. Advies is om sowieso rond de 100k kilometers de ketting preventief te vervangen.
– Bobines en bougies, de bobines staan erom bekend dat ze redelijk zwak zijn. Bij tuning ga je meer vragen van de bobines wat kan resulteren in misfires. Vervang de bobines en bougies het liefst preventief alvorens de auto te tunen.
– Turbo, aansluiting voor de waterkoeling op de turbo gaat vaak lekken. Dit zie je door de aansluiting te controleren op groene aanslag. Is deze aanwezig vervang de pakking dan zo snel mogelijk.
– Luchtintake, de lucht aanzuigbuis welke aansluit op de turbo scheurt geregeld op de aansluiting van het turbohuis evenals de carterventilatie slang.
– Olieverbruik, de 1.6 thp kan behoorlijk olieverbruiken ( 1 liter op 1000 km)
– Inlaattraject vervuiling, hier hebben alle 1.6 thp motoren last van. Vaak merk je dat de auto station redelijk onrustig loopt.
Laat de motor grondig inspecteren bij een specialist voordat je tuning overweegt.